Saturday, November 21, 2009

Pojek Ujung Mggu...

Salam...

Aduyai..boring la sesgt time cuti..sib baik adik2 aku sume dh start cuti..so ada gk la pengubat kebosanan aku nih...klu u all nk taw..aku ade ramai adiik..ade 5 org..tp yg betul2 masih lekat kt umah tu tggal 3 jek..sorg studi UITM Melaka, sorg skool kt SMT Grik..n yg sorg my youngest sis,,baru tamat dajah 6..her's UPSR?..huh..dont ask me k..sy adalah sgt berang ngn result dia...

(Flashback)....
Khamis (mlm jumaat..lebey kurg kul 9.00pm)

"Tu la dik..akak dh suh ang study bebetoi, xmo..pemalas..tusyen pun xmo p..tau nk melawa jek..menggedik ngn kwn2 skongkol ang tu jek..kecik2 dh menggedik...duk umah blajar msk pon bagus...tgk result tu..bape A jek dpt...sape suh x pulun bg dpt 5A?".. (smbil renung ank mate adik aku dlm2)....tp kn..kesian plak tgk minah tu..ye la..mgkin ade sikit kekesalan kt hati dia..yg aku geramnye..dia bukn lah ngok sgt pun..sebb tgk cara dia yg lnsung xstudy utk exm..x ulg kaji, tusyen pn mls pegi, result dia okey la jugak..so maknanya dia blh wt lebih dr tu klw dia rajin skit lagi dr kemalasan tahap gaban dia tuh kn???? ..xpe la dik oii..akak maafkn ko sbb ko dh melepasi target akk skurg2nya..cube lg di masa hadapan...janji taww!!!...(smbil ulor purse bru yg dipsn olehnya>>duit dia sndiri, aku tmbh 2 hengget jek utk harga purse tuhh)...start from dis yer aku mmg xbg muke sgt kt adik aku sorg nih bcoz dia adalah sgt manja dan mengada2 krn terlalu diberi perhatian oleh aku selama nehh, so since that ape yg dia nk, she must use her own money...

Erm..skang nih kt umah aku ni dh penuh ngn penghuni2 yg bakal mmbuatkn mak n ayh aku 'sakit kepala' ngn pangai ala2 setan gondol sdg berpesta gayenye...huhuhuhu...adik2 aku nih nakal n degil...masing2 ngn pangai tersendiri..aku ni sib bek la balik tme cuti wiken ja..klu x..dh lame daftar kt tg. rmbutan kot..hehehhe (mcm ler dasat sgt adik2 aku nehh)...sorg ngn kepala hangin dia sndiri, sorg ngn ala2 blur yg suke wt dono bile kna leter, n sorg yg mmg xleh kna tego lnsung...sabo jek la mak ayh ek...(agk2 ank korg yg sorg ni cemana ek dlu..msti baik jek kn..kn..kn?..heheheh)

As usual, time cuti, aku la yg amik alih sbgai chef master kt umh..so utk brkfast...aku wt mi snggul goreng..ptg plak aku wt kek..bab kek ni special skit cte dia..hehehe...apepun korg layn la all the picaz k...



Mi Sanggul utk breakfast (act. ni baki yg tggl, so sgala bahan smpingan tlh habis dikutip)


Haa...ni dia kek aku yg ala2 apam rupe n rasanye..sbb ape ek..terlebih telur kot...




Act. wt 2 adunan, 1 yg kaler2, 1 yg plain...


Ni versi kaler2 stelah dipotong...tgk le teksturnye..mcm apam kn?..


Ni plak versi plain yg belum d potong (bru kuar oven)...


Versi plain setelah dipotong...


Model kek..kekeke..


Ni gmbaran penuh model kek yg hepi mnikmati kek ciptaan kakak die..kekeke


Ni antara bahan yg dimasukkan di dlm adunan kek..(resipi ciptaan sndiri..hentam keromo jek)..kekeke...


p/s : Harap xde sesape tanya psl resipi kek ini coz sy x taw nk cte ttg bahn2 n step2 dia..ini adalah kerana segalanya main cmpak jek..sy adlh seorg yg jenis mask x reti ikut resipi..alweys try n error..(ikut suke hati mk bapak sye jek utk msukkn air / susu cair jike adunan agk pekat)..so hasilnye..hamik ko..kek k apam neh?..kekekeke..pape jek la labu..janji sodap..kn pewut kn???..huhuhu... :)) 

No comments: