Tuesday, November 24, 2009

Salam Terakhir..

Salam...

Suspen jek kn tajuk n3 aku nehh..xde la..aku nk cte psl drama smlm neh..yg tyg kt TV3, kul 10..after Kapten Kit (not bad gak cite Kapten Kit wlupun still x classy..huhuhu...sokong Kitar Semula!!!)..

Erm..mgkin ade yg dh tgk lbh dr sekali coz cte ni act. ulangn..tp bg aku..bru 1st time tgk ..pesl sblom ni aku x tgk ek?..tu la bahananye bile ada astro..bnyk sgt channel yg aku nk tgk..(the latest channel yg aku suke jegil smpai tgh mlm is afc-Asia Food Channel..of course la coz its about food!!!..oye ye..food is my soul!!!)..ahaks..ermm,chanel 703 klu x silap..(x hengt coz tiap kali nk tgk aku view sume chanel dlu)..heheheh....tp pepun channel 611,612,613 & 614 tetp mnjd pojaan hati kus..huhuhu..

Ishh..pe duk merepek k astro plak..ok, back to TV3..smlm kn..cte Salam Terakhir ni btul2 mnyentuh hati..menusuk2 ke segala ruang abdomen aku...lalu merembeskn cecair jernih yg xdpt dithn2 lgi..uwaa..sedeynye..tetibe teringt kt mak haku..(emak..sungguh banyk dosa akk pd mak..smoga Allah pnjangkn usia mak dan mmberi kesempatan kpd akk utk memohon ampun dr mak selalu..prcayalah wahai mak..akk xpernh terniat utk mmbuat mak terluka...uhuk..uhukk)..

Cte itew betul2 menginsapkan aku pd 'ketika' itu...paling sedih part wasiat dibaca..diiringi muke 'arwah'  Nazman (Rosyam Nor) dengan suara yg sayu...nangis aku hingga abis drama tu wehh...cemana la agaknye klu yg berada dlm usungan keranda tu adalah org2 yg aku syg...ya Allah...aku masih belum puas menikmati kasih syg dr insan2 yg wujud dlm hidup aku...berilah aku kesempatan untuk mencurahkn bakti selagi hayat kedua ibu bapaku ada di dunia..moga Engkau melimpahkn rahmatmu kepada insan-insan yg aku kasihi..amin....

So, korg tgk x?..pe perasaan korg time tgk cte tu..sile komen k.. :)

No comments: