Thursday, December 03, 2009

Knduri Kawen Buddy's Sis..

Salam...

Erm..lame aku x letak n3..since cuti raya haji nih..erm..anyway..aku adlh sgt lupe utk men'snap' gmbo2 skitar raye + menu2 yg di hidang pg ari rye...(ini adlh bcoz..aku tidak ade mood d pg raye sbb hangen kt kerabt aku yg pemalas tahap gaban..grrrrr)..

tp xpe..aku ada banyk gmbo n bnda nk cte kt korg psl knduri kawin adik best buddy aku neh..the couple name is Mrs. Rosela wif her hasben, Mr. Fazli...(the mrs. working as staff nurse n the mr. hubby is warden pnjara)...

urmm..nk ckp bnyk xreti sgt plak..mklumla..dh last kja arinih..otak blur skit..ohyer..aku tmbh cuti sbb ikut rombongan pengantin blah laki kt a.staq nun..hehehhe...

well..u all lyn jek la picaz2 kt bwh ni eh....

Majlis blah pmpuan (29/11/2009) :-


Pgantin pmpuan..







 Antara hantaran daripada pihak lelaki...







'Amik berkat' katil pengantin..hehehe 


 Adik n kakak pgntin pmpuan...


Kakak pengantin a.k.a my best buddy... 


 Me wif adik pegantin...smilesss.. :)


 Hehehe..pose ngengada... :P

 Majlis blah lelaki (30/11/2009) :-



 Uwarghhh..siapa yg x tggungjwb buang muke aku nih?..


simple but nice...english style....

Antara hantaran daripada pihak pmpuan..kelasss... 












Erhhh..bru perasan..gmbo pengantin lelaki lnsung xde kn?..heheh..xsmpt snap..pgntin pmpuan tu pun curik2 jek..hehehe...hurmm...bla d fikir2kn..knduri zmn skrg terlalu jauh brbeza dr yg dlu2 kn?..hantaran..pelamin..bilik pengantin..gift door..sumer tu memerlukan belanja yg banyak..agk2 korg la kn..paling sikit pun berapa ek jmlah belanja yg perlu dikeluarkan?..10k?..waduhhh...cemana la nk brjimat cermat ni....

Tp bg aku la kn..better bersederhana jek dr belanja sakan utk persiapan kwin ni..mmg la sekali seumur hidup..tp x rela aku nk berhabis beribu2 utk mjlis yg hanya sehari nih..ape yg penting adlh kehidupn selepas majlis tu...kna pk jugak..blanja nk masuk umah baru..n segala ansuran loan yg len, loan study dlu pun lum abis bayo..loan keta lagik..n klu ada lebihan tu leh g honeymoon..lg best kn?...nak2 pulak jenis aku yg suke mkn angin nih....bg yg wt loan bank utk kawin tu..pk la kwn2..jgn korg 'belagak kaye' berhabis duit semata2 nk nmpk grand time majlis kawin korg tuh..esok2 lepas kawin segala mkn pakai tah kemana..idup tertekn sbb mslh kewangan...adakalanya krana wang..leh smpai brcerai berai..korg wt loan beribu2....x ke rugi?..hutg kawin blom abis..dh brcerai berai...

So peliharalah rumahtangga korg sebaik2nya..kna saling memahami, tolak ansur..kna ade 'give n take' kata org2 berpengalaman...bru sejahtera rumhtgge..x gtew kwn2?...anyhow..aku doakan sumer kwn2 aku yg bru or yg dh lama mendirikn rumahtangga..'smoga perkahwinan korg kekal hingga ke akhir hayat'...klu smpai ank cucu xleh gak..kang dpt cicit bercerai plak..heheh..so hingga akhir hayat korg la eh...wassalam...

No comments: