Tuesday, January 26, 2010

- ketAm -

Salam..

Hai als..pa habaq?..haa, tgk tajuk n3 ku itteww...ketam..ketam?..yer ketam..sejenis haiwan yg jalan merangkak bengkang bengok tuh.. (mergkak k?.bukn meniarap??)..hurmm..ape2 jek lah..sat2..pesl erh jln pn dikaitkn dgn bengkang?..iskk..bengkang kan sejenis makanan tradisional..(trkonpius sat nehh)..huh, ape2 jek la..

Saje nk tnjuk kt u als, kot ade yg perak jakun mcm aku neh..hoho..tp ni bukn ketam yg biasa aku tgk n mkn..heheh (slalunye mak yg proses ketam ni dr mula smpai siap dmkn..ahaks)..ketam ni dimasak pd hari Jumaat ritu ler..

Meh kite tgk yer, apekah spesis ketam ini n ape kenama hencek ketam yg sebegini rupe..
v
v

c...


adeh..pyh lak nk tegakkan 'antena' ketam neh...


haa..tgk..'antena' brjya ditegakkan..korunk taw ape nama ketam neh?..aku pn xtaw.mk aku pn xtaw..yg mcm antena tu kt ujung tu, ada biji mate dia..perati btul2..spe xnmpk..pndek umo :P..kehkehkeh..aku namakn dia ketam alien..bley gtu?sape suh ko pelik sgt kn? (pelik k, th2 aku je yg jakun).huhuh :P


ha..ketam ni biasa dh korunk tgk kn?..ayah aku bli 2 jenis ketam, ketam alien n ketam nih..ni pn aku xtaw apa nama dia..ngee :D (reti mkn jek)


n setelah diaruahkan ketam2 ini oleh bonda trsyg..ni lah hasilnye
v
v

taraaa..ketam goreng bercili..ayah aku yg request suruh aku msk mcm ni, dia nk ratah..act. ni anak2 jek, thats y nmpk kecik jek ketam2 neh. sehari sblum tu mak aku ada msk ketam gk, wt msk lomak cili api..guna kotam yg beso2..hamboih, syik mengetam jek mak aku neh..heheheh

N selain dr tu, aku ade gak msk kari ikn smbilang +  tomato..
v
v



mcm biasa, xnyompat2, snap terus dr periuk..tu saje nk tnjuk kepala ikn smbilang n tomato..ngeh ;)

Haa..amcm?..ade sesiapa biasa mkn ketam alien tu? apa nama sebenor ketam tu erh?..sape2 taw, kabo le pde teman, idok le teman jakun lagi pasneh..hohoo..tp rasa dia same jek mcm ketam2 yg len tu..cuma wajahnye agak ke'alien'an sket sbb ade antena atas pale..keskeskes :P..

2 comments:

KesahKu said...

iza...
sedappnyer ikan sembilangggg tuh...
iskkk..nyesal bace entry nih laaaaaaaa
huwaaaaaaaaaaaaaaaaaa

awek_utara said...

>> KesahKu..
hehehe yanti..jgn la sedey weh..ang balik msia nnti aku msk gulai ikn smbilang kt ang erh..hehehe....:P